کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

برای توضیح کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی ابتدا به تعریف ساده ای از زیست فناور می پردازیم.
زیست فناوری به زبان ساده دانش و مهارتی است که برای ارتقاء کیفی گیاهان یا حیوانات، تغییر صفات میکروارگانیسم‌ها یا ساخت و تغییر محصولات از موجودات زنده بر اساس روش های متنوع علمی استفاده می شود.
از آنجایی که که این علم نوین  موجب پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی بشر شده است و با کمک این دانش می توان راهکارهایی را برای نگهداری منابع غذایی، حذف آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش و بهبود تولیدات کشاورزی، کاهش وابستگی به مواد شیمیایی کشاورزی، تولید مواد غذایی کاملا سالم، بهداشتی، با قیمت مناسب و با کیفیت تغذیه‌ای بالا ارائه داد، محققین و پژوهشگران برجسته ی کشور این امر را به عنوان نیاز مهم در اولویت تحقیقات خود قرار داده اند و تاکنون توانسته اند در آزمایشگاه های مراکز تحقیقاتی با دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی متنوع تولید داخل به دستاورد های رضایت بخشی دست یابند.
لذا مجهز نمودن آزمایشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر کشور به تجهیزات آزمایشگاهی برتر و مطابق با استاندارد های معتبر دنیا در کیفیت ارائه ی خدمات و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه نقش بسیار موثری دارد و لازم است تا همواره مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی از جمله هود لامینار، اتاق کشت بافت، ژرمیناتور، یخچال و فریزر آزمایشگاهی،انکوباتور و شیکر انکوباتور،چمبر و … به خوبی مشهود است.
در فضای رقابتی کنونی شرکت های تولید کننده ی تجهیزات آزمایشگاهی ، عوامل مختلفی بر فرآیند انتخاب و خرید تجهیزات آزمایشگاهی توسط مشتریان تاثیر گذار است و قطع به یقین اهداف تمام شرکت های تولید کننده استفاده از روش های علمی نوین و خلاقیت و اجرای ایده های برتر در جهت تولید محصولات با کیفیت می باشد.
آن چه که محققین و پژوهشگران را بر سر دو راهی تصمیم گیری خرید تجهیزات متنوع  آزمایشگاهی قرار می دهد توجه به معیار های انتخاب و خرید رضایت بخش است که مهمترین این معیار ها شامل کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و ارائه ی تسهیلات می باشد.
ارائه ی مشاوره های دقیق فنی توسط کارشناسان متخصص شرکت های تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی قبل از خرید تجهیزات مورد نظر کمک قابل توجهی به مشتریان این عرصه می نماید و میزان رضایت بخشی آنان را از خریدشان بالا می برد و قطعا این امر موجب ایده پردازی ها و خلاقیت های نو در تولید این محصولات خواهد بود و شوق و انگیزه ی تولید کنندگان را پایدار نموده و در نتیجه  زمینه ی دستیابی  به اهداف شرکت و موفقیت شرکت هموار می گردد.

Comments