هود لامینار چیست؟

هود لامینار چیست؟

هود لامینار میز کار تمیزی است که از ورود هر گونه پارتیکل ها و آلودگی های زیست محیطی که در هوا معلق هستند جلوگیری نموده و هم چنین از پرسنل و کاربران آزمایشگاه که همواره در معرض این آلودگی ها قرار دارند محافظت می کند.
این دستگاه از پر کاربرد ترین و مهم ترین تجهیزات آزمایشگاه است که در ابعاد و اندازه های متنوع طراحی و ساخته می شود. این دستگاه در اتاق های کشت و آزمایشگاه های میکروبیولوژی پرکاربرد است.

انواع هود لامینار چیست؟

متخصصین مجرب شرکت نور صنعت تجهیز فردوس این هود را به لحاظ کاربرد و سفارش مشتریان گرامی در دو نوع افقی و عمودی طراحی می نمایند و در مراحل ساخت آن نمونه الگوهای وزش هوای متنوع را مد نظر قرار دارند.
هود لامینار کلاس I:
هودی عمودی است که جهت کشت بافت مورد استفاده قرار می گیرد.
هودی افقی است که در آزمایشگاه ها جهت کشت میکروبی برای تشخیص و درمان بیماری های گوناگون نقش بسیار مهمی دارد چرا که در این کاربرد، محافظت محیط و محافظت کاربر از هر گونه میکروب، قارچ، باکتری و آلودگی ها حائز اهمیت است.

مشخصات هود لامینار چیست؟

این دستگاه از دو قسمت کابین و پایه تشکیل شده است.
در ساختار محفظه ی هود، استیل ضدزنگ بکار رفته است و فاقد هر گونه فضای خالی است چرا که همواره خطر ایجاد قارچ و آلودگی در لابلای درز ها و فضا های خالی وجود دارد.
این دستگاه مجهز به فیلتر هپا (HEPA) است که با حالت مکش هوای آلوده را خارج می کند و در مقابل هوای تمیز بسیار آرام و به شکل خطی (Laminar Flow Hood) به سمت کاربر می وزد.
این دستگاه دارای لامپ UV-C است. کاربر ملزم است قبل از شروع آزمایش مربوطه این لامپ را به مدت ۱۵ دقیقه روشن نماید تا محفظه ی داخلی دستگاه کاملا استریل شود. نکته ی مهم این است که کاربر با شروع آزمایش الزاما این لامپ را باید خاموش نماید تا از بروز بیماری های پوستی جلوگیری شود.

Comments